האם הגרלות דירה בהנחה עוזרת לשכבות החלשות

האם הגרלות דירה בהנחה עוזרת לשכבות החלשות

מתחם האלף ראשון לציון

פתרונות דיור מהווים צורך בסיסי של אנשים רבים, וכיום ממשלות רבות ברחבי העולם, ובפרט בישראל, מקדמות תכניות דיור בעלות נמוכה. מכאן נולדו תכניות כמו מחיר למשתכן/ הגרלות דירה בהנחה.

הגרלות דירה מעניקות לאנשים את האפשרות לזכות בדירה במחירים אשר זולים יותר ממחירי השוק, לכן זה לא מפתיע שאנשים רבים קופצים על המציאה ונוהרים להשתתף בהגרלות האלו.

עם זאת נשאלת השאלה, האם דיור בר השגה הוא באמת בר השגה לכולם באותה המידה?

בואו נשבור את המיתוס – דיור בר השגה אינו באמת בר השגה

אם למשל החלטתם לקחת את עצמכם בידיים, לחסוך כסף שקיבלתם מהחתונה, להלוות קצת מההורים ולחסוך בעצמכם, יכול להיות שהשגתם הון עצמי של 200,000 ₪ והבנתם שהתקציב שלכם עומד על 800,000 ₪, מה שאומר שלא תצליחו לקנות בית במרכז אלא רק בפריפריה. יש לרשותכם שתי אפשרויות, האחת להחליט שאתם עוברים דירה לעיר אחרת ומתחילים מאפס, השנייה היא לקחת לקנות נכס להשקעה ולהשכיר אותו.

בשתי האפשרויות אתם לוקחים סיכון, אולם המשמעות של לקיחת אחריות על עתידכם היא שכאשר תהיה הגרלת מחיר למשתכן באזור המגורים שלכם, אתם לא תהיו זכאים להשתתף.

דיור בר השגה יכול להיות גם איכותי

מצב השוק מלמד אותנו שדיור במחירים סבירים יהיה פחות איכותי, במיוחד כאשר מדובר ביעדים נחשקים כמו ערי המרכז, שם לא תקבלו את מלוא התמורה עבור הכסף שלכם. עם זאת, הסיבה שהגרלות כאלו הפכו לכל כך אטרקטיביות היא שיחידות הדיור שמוצעות הן איכותיות, מתוכננות על ידי קבלנים מובילים, עומדות בכל התקנים החדשים, כוללות את הטכנולוגיות המתקדמות ומפרטים בסיסיים ברמת איכות טובה, לעומת דירות ישנות שניתן למצוא במחירים אלו בשוק.

המשמעות היא שבפוטנציאל, זוגות צעירים יכולים לקבל דירה חדשה ואיכותית מהשקית, במחיר משתלם, ממה שהיו יכולים להשיג במרכז, אילולא היו פונים לאופציית ההגרלה.

דיור בר השגה לא מוזיל את מחירי השוק

שוב, מדובר בהגרלה ועל כן לא כולם זכאים לדיור בר השגה, אלא רק יחידי סגולה, שזכו ועומדים בקריטריונים הנדרשים. אתרים שמיועדים לפרויקטים של דיור בר השגה נבחנים בצורה מדוקדקת לאחר ניתוח מעמיק. לא פעם פרויקטים חדשים שכאלו שנבנים באזורים מסוימים, מובילים לפיתוח מחודש של האזור. כלומר כאשר מתוכננות יחידות דיור רבות, זה בלתי נמנע ויש לפתח תשתיות, וגם הפעילות הכלכלית והביקוש לשירותים באזור עולה במידה משמעותית. הדבר מעלה כמעט באופן אוטומטי את מחיריהם של הנכסים בסביבה, כך שאם לא זכיתם בהגרלה, המרחק מכם אל נכס רק יגדל בעתיד.

דיור בר השגה אינו מיועד רק לשכבות החלשות

תכניות שמציעות הגרלות דירה בהנחה אינן מוגבלות רק לשכבות החלשות בחברה. דירות אלו מוצעות במחיר סביר אך הן זמינות גם לקבוצות אוכלוסייה ממעמד הביניים שלהן הכנסה בינונית, על בסיס פוטנציאל ההכנסה של הפונים. כתוצאה מכך, תכניות אלו לא באמת עוזרות לשכבות החלשות, שכן להן אין אפילו את אותו ההון הראשוני.

מעבר לכך, האפשרות כל כך אטרקטיבית עד שמועמדים רבים עטים על המציאה ומנסים לנתב את דרכם לדירה המיוחלת, לעיתים בדרכים לא ישרות. כתוצאה מכך, לא תמיד אנשים מהשכבות החלשות גם יקבלו הזדמנות הוגנת.

אז מה עושים?

אם אתם יושבים על הגדר, עד שתגיע הזדמנות להגרלה שבה אולי תזכו ואולי גם לא, שיהיה לכם בהצלחה. בטוח שיהיו זוגות אשר המזל יתדפק על דלתם ויקבלו את הדירה שלה חיכו הרבה זמן. עם זאת הנתונים מדברים בעד עצמם: כ- 95% מהמועמדים לא יזכו בהגרלה, ועדיין יתמודדו עם אותה בעיה והיא: מחירי דיור גבוהים בערים המרכזיות שבהן רוצים לגור. גם בהגרלות הבאות, יש סיכוי סביר שלא תזכו, שכן מטבע הדברים, ישנו יותר ביקוש מהיצע.

אתם יכולים לחכות לאלת המזל ולהמתין בשקט שאולי תזכו בהגרלה, או שאתם יכולים לקחת את עתידכם בידיים ולעשות מעשה ולנסות לקרב את עצמכם יותר ויותר לדירה בעזרת האמצעים שכן עומדים לרשותכם.

אחת הדרכים לשנות את מזלכם ולהשפיע על עתידכם היא על ידי איתור פרויקטים משתלמים של השקעה בנדל"ן, כאשר ישנם לא מעט כאלו. קחו לדוגמה את מתחם האלף ראשון לציון, מתחם שנבנה בימים אלו ממש, במיקום נחשק שנושק לים, באזור מערב ראשון לציון, סמוך לכבישים מרכזיים, לרכבת ולמקומות בילוי נבחרים בעיר. מתחם האלף ראשון לציון נפרש על שטח עצום והוא תוכנן כך שיהיה אחד המתחמים המתקדמים ביותר שישנם בארץ למגורים ולמסחר.

ולמה אנו מספרים לכם עליו? מכיוון שבמתחם זה עוד לפני שהתחילו לבנות, כמה חברות זכו במכרזים על קרקעות ואפשרו למעוניינים לרכוש קרקעות שמיועדות לבנייה בשלבים ראשוניים ובמחירים ממש משתלמים. השקעה זו היתה ממש משתלמת, מכיוון שכיום המתחם נמצא בתהליכי בניה ופיתוח, כך שההשקעה רק תגדיל את עצמה, יש למשקיעים המון אפשרויות פעולה (מכירה, השכרה, מגורים) והכל באחת הערים המרכזיות בארץ!

חבירה לחברות נדל"ן מובילות

אם אתם רוצים לקבל את ההזדמנות שלכם לדאוג לעתידכם הכלכלי אך מבלי לחכות להבטחות ולהגרלות שרוב הסיכוי שלא תזכו בהן (קיים סיכוי, אך הוא קטן), אחת הדרכים שעומדות לרשותכם היא לאתר את השקעות הנדל"ן הטובות והמובילות באזור שבו תרצו לגור. לשם כך לא תמיד צריך ידע קודם, אלא רק למצוא חברת נדל"ן בעלת ניסיון שמתמחה באיתור הזדמנויות טובות להשקעה, כמו מתחם האלף ראשון לציון. כל השקעה כזו יכולה למנף אתכם ולקרב אתכם בצעד נוסף להשגת המטרה והיא – דירה משלכם!

לסיכום, הבחירה בידיים שלכם. אתם יכולים להחליט אם להמתין להגרלות ולקחת את הסיכון שאולי לא תזכו, או שבאפשרותכם לקחת אחריות על העתיד לכם ולנסות למצוא אופציות להשקעה בנדל"ן אשר יעזו לכם למנף את עצמכם, בכוחות

מאמרים שיעניינו אותך

סנסציה בקו ישראל – יוון: למעלה מ-10% תשואה פוטנציאלית בשנה והזדמנות להצטרף לכלכלה מקומית שעדיין לא מתקרבת לשיא שלה

מחירי הנדל״ן באתונה מזנקים בעקביות ומשקפים את מגמת ההתאוששות של יוון בדרכה ליישר קו עם שכנותיה האירופאיות. פרויקט חדש בלב העיר יציע 200 דירות להשקעה בסטנדרט של מגורי יוקרה

קרא עוד »

החלום היווני: ריזורט מגורים חדש באתונה יציע 200 דירות חדשות לרכישה בעיצוב מלונאי עם פוטנציאל תשואה חודשית של למעלה מ-10%

למעלה מ-120 דירות כבר נמכרו בפרויקט ASTREA החדש באתונה, המשלב בדיוק מעורר השראה את כל היתרונות של בית מלון יוקרתי, עם היציבות של דירת מגורים. אפשר להשכיר, אפשר להגיע לחופשה ואפשר ליהנות מכל העולמות

קרא עוד »

הסכם אחד שהופך את חלום הדירה על הים רלוונטי מתמיד, דווקא עכשיו. בקרוב הצצה לתכנית מתחם 2000 שתשנה את ראשל״צ מקצה לקצה

עם חתימת ההסכם ההיסטורי לפינוי בסיס ״מטווח 24״, חוף ראשון לציון ישלש את שטחו וכ-10,000 יחידות דיור חדשות ייבנו על חולות העיר. מי ששמו ידם על על קרקעות במתחם ה-1000 הצמוד כשהיו בסטאטוס דומה, כבר גרפו תוך פחות מעשור רווחים של מאות אחוזים שהסתכמו במיליוני שקלים.

קרא עוד »

תודה על פנייתך!

הפרטים נשלחו בהצלחה, נציגנו יחזרו אליך בהקדם.