איך להיזהר מעוקץ ברכישת דירה

איך להיזהר מעוקץ ברכישת דירה

מתחם האלף

יש דברים שלא משתנים, אחד מהם הוא הרצון לעשות כסף קל ומהיר, מה שלא פעם מוביל לכך שאנשים מוצאים את עצמם כקורבנות לעוקץ, בשל כאלו שרצו גם כן לעשות כסף קל, אך על חשבון אחרים.

הסיפור הוא אותו הסיפור, אלו הקורבנות שמשתנים. אז בואו נתחיל עם עובדה פשוטה: לא כל הבטחה לרווח מהיר אכן תתממש ולא כל עסקת נדל"ן היא אכן הזדמנות לרווח מהיר. הטיפים הבאים אולי יעזרו לכם מעט לצנן את ההתלהבות ולמנוע מכם ליפול קורבן לעוקץ ברכישת דירה.

שימו לב לסימנים, לסיכונים ולסימני השאלה

אנשים רבים מוקסמים מכל מיני אופציות השקעה שיניבו רווח מהיר, כמו למשל קבוצות רכישה, עד כדי כך שהם לא בודקים קודם או מתייעצים עם מומחים במה מדובר, אלא פשוט קופצים למים העמוקים ומאמינים שהם ילמדו לשחות תוך כדי התהליך. או אז, הם מוצאים את עצמם טובעים ואין שום גלגל הצלה בנמצא.

לפני שאתם משקיעים את מיטב כספכם בפרויקט מסוים, עליכם לשאול את כל השאלות הנכונות ולבחון את הסיכונים האפשריים כדי לבדוק אם אכן ההשקעה משתלמת. ככל שיש יותר שאלות מתשובות, המון סיכונים וכל כך הרבה סימני שאלה, עליכם להתרחק.

בחרו פרויקטים שמגיעים רק ממקורות מהימנים

כשאין לכם ניסיון קודם, זה טבעי שלא תדעו מאיזה פרויקטים להתרחק. מה גם שלא פעם, מספיק שקרוב משפחה רחוק ממליץ לכם על פרויקט ששמע עליו ואתם ישר קופצים למים, ההמלצה מאדם שאתם מכירים נשמעת כמו מידע מהימן שראוי לסמוך עליו. אבל אם לא מדובר במשקיע נדל"ן, אלא באדם מן המניין, בדיוק כמוכם, שאינו מבין בנדל"ן ולא עוסק בתחום, אין שום סיבה שתכנסו לפרויקט בעיניים עצומות, קל וחומר תחתמו על חוזים.

מעבר לכך, אם בן האדם שממליץ לכם ומשווק את הפרויקט אינו מושקע בפרויקט בעצמו, ראו זאת כנורת אזהרה גדולה. לדוגמה, מתחם האלף. מתחם זה ממוקם בראשון לציון, במיקום אטרקטיבי וכאשר השיווק החל היו רק קרקעות למכירה. עם זאת 50% מהקרקעות היו שייכות לעיריית ראשון לציון, והחברות ששיווקו את הפרויקט היו מושקעות בו בעצמן. מה שאומר המון על רמת ההיתכנות שלו.

 

שכרו עורך דין שיבדוק את החוזה לפני שאתם חותמים

רכישת דירה, גם אם להשקעה, זו החלטה כלכלית גדולה ובעלת משקל. גם אם הכסף שמושקע התקבל בירושה, וגם אם מזכייה בלוטו, זה לא משנה. עדיין, לפני שחותמים על חוזה בסדר גודל שכזה, יש לעבור אצל עו"ד שיבדוק את המסמכים, ההשלכות והסיכונים של חוזה שכזה, קל וחומר כאשר מדובר בחוזה עב כרס ובו המון פרטים ואותיות קטנות.

אם אין לכם ידע וניסיון בתחום הנדל"ן, זה בסדר גמור. אבל אם אתם משקיעים כבר כסף, לפחות תשקיעו כמה מאות שקלים בעורך דין מטעמכם שיבחן את החוזה ויסביר לכם בדיוק על מה אתם חותמים.

השקיעו במומחה מטעמכם שיבחן את מידת הכדאיות

מלבד עורך דין, לפני כניסה להשקעה בהיקף גדול, כדאי לפנות ליועץ או מומחה שאתם שכרתם ולא קשור לפרויקט כדי שיבחן את מידת ההתאמה של הפרויקט אליכם. יועץ מנוסה יכול לבדוק את אופי ההשקעה ולומר אם היא מתאימה למצבכם הפיננסי, למטרת זמן ההשקעה וכדומה.

בנוסף, יועץ מקצועי יכול לתת לכם כלים שיאפשרו לכם לבחון את ההשקעה שלכם, לשאול את השאלות הנכונות ולהבטיח שאתם מקבלים את המידע הרלוונטי שיעזור לכם להגיע להחלטות יותר מושכלות.

אל תסתנוורו כאשר מציגים לכם רווח מהיר

שוק הנדל"ן נתפס לרבים כהשקעה סולידית שאין בה סיכון שתניב השקעה יפה בכל חודש, לצד עליה בערכו של הנכס. אולם חלומות לחוד ומציאות לחוד. נכון, בהשקעת נדל"ן יש המון פוטנציאל רווח, כאשר יודעים מה עושים. אולם אנשים רבים מסתנוורים מהרווח ומוכנים לקנות כל מה שימכרו להם, מבלי לבדוק, ולפעמים מסתמכים על מראה עיניים ועל מצגי שווא, במקום על נתונים מהימנים.

קודם ככל אל תסתנוורו מהבטחות על רווחים או מהרושם שיוצרים עליכם. הגיעו לשמוע פרטים ראשוניים ולעולם אל תחתמו על כלום לפני שאתם בודקים מי זאת החברה, מה המוניטין שלה. כמובן אל תחתמו על אף חוזה שלא קראתם לפני כן, קל וחומר, לפני שעבר עליו עורך דין, או לפני שהתייעצתם עם מומחים בתחום הנדל"ן.

בחרו בחברת נדל"ן מוכרת ובעלת מוניטין

יש המון נוכלים בתחום הנדל"ן, זהו תחום מעט פרוץ שאין עליו פיקוח. לכן כדאי ורצוי לבדוק את הפרויקט שבו אתם עומדים להשקיע, ולא פחות חשוב – לבחור בחברה מנוסה ובעלת מוניטין. חברה מוכרת שיש לה ניסיון קודם בשיווק פרויקטים מסוגים שונים תספק לכם את כל השקט הנפשי שלו אתם זקוקים כדי להשקיע בבטחה.

שימו לב מי המעורבים בפרויקט – קחו שוב לדוגמה את מתחם האלף בראשון לציון. מחצית מהקרקעות היו בבעלותה של עיריית ראשון לציון, גוף גדול, מוכר שאם הוא משקיע בפרויקט, סביר להניח שלכם אין שום סיבה לחשוש. כמו כן, גם חברות הנדל"ן המוכרות והמובילות באזור, לקחו בו חלק, מה שהופך את ההשקעה בו לפחות מרתיעה. זה לא אומר שאינכם צריכים לבדוק על מה אתם חותמים ולהתייעץ עם מומחים, רק שבמקרים אלו הסיכון לעוקץ הרבה יותר קטן.

ולבסוף – השקיעו קודם בלימוד תחום הנדל"ן

אם אתם יודעים שתחום הנדל"ן להשקעה מעניין אתכם ואתם רוצים לעשות את הצעד הראשון שלכם, תמיד זכרו שאתם גם מסכנים סכומים גדולים של כסף בכל השקעה שכזו. לכן כדאי מאוד שתשקיעו את זמנכם ואת כספכם גם בלימוד התחום בצורה מסודרת.

לא סתם אומרים שידע הוא כוח. באמצעות הידע המתאים תוכלו לאתר הזדמנויות השקעה מעולות מבלי לעבור דרך נוכלים שרק מחכים להזדמנות לנצל את העובדה שאינכם מבינים בתחום כדי לעשוק אתכם. אל תתפתו לרווח מהיר, היו סבלניים, לימדו את התחום, שתפו פעולה עם חברות מוכרות והתייעצו עם מומחים לפני שאתם חותמים על חוזה כלשהו. כך תצליחו שלא ליפול קורבן לעוקץ ברכישת דירה.

 

 

 

מאמרים שיעניינו אותך

סנסציה בקו ישראל – יוון: למעלה מ-10% תשואה פוטנציאלית בשנה והזדמנות להצטרף לכלכלה מקומית שעדיין לא מתקרבת לשיא שלה

מחירי הנדל״ן באתונה מזנקים בעקביות ומשקפים את מגמת ההתאוששות של יוון בדרכה ליישר קו עם שכנותיה האירופאיות. פרויקט חדש בלב העיר יציע 200 דירות להשקעה בסטנדרט של מגורי יוקרה

קרא עוד »

החלום היווני: ריזורט מגורים חדש באתונה יציע 200 דירות חדשות לרכישה בעיצוב מלונאי עם פוטנציאל תשואה חודשית של למעלה מ-10%

למעלה מ-120 דירות כבר נמכרו בפרויקט ASTREA החדש באתונה, המשלב בדיוק מעורר השראה את כל היתרונות של בית מלון יוקרתי, עם היציבות של דירת מגורים. אפשר להשכיר, אפשר להגיע לחופשה ואפשר ליהנות מכל העולמות

קרא עוד »

הסכם אחד שהופך את חלום הדירה על הים רלוונטי מתמיד, דווקא עכשיו. בקרוב הצצה לתכנית מתחם 2000 שתשנה את ראשל״צ מקצה לקצה

עם חתימת ההסכם ההיסטורי לפינוי בסיס ״מטווח 24״, חוף ראשון לציון ישלש את שטחו וכ-10,000 יחידות דיור חדשות ייבנו על חולות העיר. מי ששמו ידם על על קרקעות במתחם ה-1000 הצמוד כשהיו בסטאטוס דומה, כבר גרפו תוך פחות מעשור רווחים של מאות אחוזים שהסתכמו במיליוני שקלים.

קרא עוד »

תודה על פנייתך!

הפרטים נשלחו בהצלחה, נציגנו יחזרו אליך בהקדם.